Časté dotazy – odvoz odpadu pro firmy
Pro podnikající subjekty jsme připravili souhrn nejčastějších otázek k systému nakládání s podnikatelským odpadem.
Přehled nejčastějších dotazů k odvozu odpadu pro firemní zákazníky
Z jakých lokalit zabezpečujete pravidelné svozy odpadů?
Na celém území města Brna a ze zasmluvněných obcí. Více informací vám poskytne naše zákaznické centrum: svozodpadu@sako.cz
Jsem živnostník z Brna, jak si mohu objednat pravidelný svoz odpadu?
Více informací a kontakty najdete zde.
Jaká je cena pravidelného svozu odpadu?
Ceny jsou individuální podle rozsahu poskytovaných služeb zákazníka. Zákaznické centrum vám zpracuje cenovou nabídku, stačí vyplnit a zaslat kontaktní formulář, který najdete zde.
Které druhy odpadu lze třídit a pravidelně svážet?
Pravidelně je možné svážet směsný komunální odpad, separované využitelné složky – papír, plast a sklo –, dále gastroodpad a ve vybraných lokalitách rovněž bioodpad.
Jak často odpad svážíte?
Četnost vývozu záleží na svozových trasách a potřebách zákazníka. Pro více informací kontaktuje zákaznické centrum: svozodpadu@sako.cz
Chci třídit odpad, co pro to mohu udělat?
Společnost SAKO Brno zajišťuje pravidelné svozy jak směsného komunálního, tak separovaného odpadu (papír, plast, sklo). S vaším požadavkem se obracejte na zákaznické centrum vyplněním kontaktního formuláře nebo na e-mailové adrese svozodpadu@sako.cz.
Jak je možno objednat mimořádný svoz odpadu?
V případě již existující smlouvy se prosím obracejte na dispečink společnosti na e-mailové adrese svozodpadu@sako.cz nebo telefonicky na číslo 800 139 139 či 548 138 315 v pracovní dny od 7:00 do 15:00 hod. Žádost o mimořádný svoz můžete vyplnit i online zde.
V případě potřeby lze zakoupit pytle s logem společnosti SAKO Brno, které můžete odložit kdekoli k popelnici SAKO Brno, odkud bude zajištěn jejich odvoz. Cena 1 kusu pytle o objemu 110 l je 120 Kč vč. DPH. Pytle můžete zakoupit na základě uzavření smlouvy/objednávky na provozovně SAKO Brno, a.s., Černovická 15, na oddělení zákaznického centra v pracovní dny od 7:00 do 14:00 hod.
Rád bych uzavřel smlouvu na pravidelný svoz odpadu, co všechno budu k vyřízení potřebovat?
Bližší informace k odpadům, jejichž svoz zajišťujeme, včetně kontaktů na odpovědné osoby najdete zde.
Jakým způsobem lze podepsat smlouvu?
Smlouvu zasíláme většinou v elektronické podobě, k jejímu podpisu tak můžete využít elektronický podpis nebo ji podepsanou ve formátu PDF zaslat zpět na e-mailovou adresu svozodpadu@sako.cz. Smlouvy dále můžete přijít podepsat osobně na provozovnu společnosti SAKO Brno, a.s., divize svoz, Černovická 15, v pracovní dny od 7:30 do 15:00 hod. do kanceláře zákaznického centra. Termín osobní návštěvy je vhodné si předem telefonicky domluvit na telefonním čísle 548 138 313.
Smlouvu lze rovněž zaslat poštou na vámi požadovanou korespondenční adresu nebo do datové schránky.
Zasíláte faktury elektronicky?
Faktury jsou standardně zasílány elektronicky, poštou je zasíláme pouze na vyžádání na korespondenční adresu, kterou zákazník uvede při zpracování smlouvy.
Zajišťujete na území města Brna pravidelný svoz bioodpadu?
V současné době je bioodpad pravidelně svážen z biopopelnic umístěných v katastru města a prostřednictvím mobilního sběru.
Podnikatelé mohou bioodpad navážet sami do sběrného dvoru odpadů na Jedovnické 4.
V případě potřeby zajišťujeme odvoz bioodpadu na centrální kompostárnu Brno, a to velkoobjemovými kontejnery. Pro bližší informace můžete kontaktovat oddělení VOK – dispečink na e-mailové adrese kucerova@sako.cz nebo telefonicky na čísle 548 138 314. Objednávku můžete vyplnit zde.
Lze zbytky jídel a potravin z restauračních a stravovacích zařízení vhazovat do komunálního odpadu?
Zbytky jídel z restauračních a stravovacích zařízení, tedy takzvaný gastroodpad, nelze vhazovat do nádob na komunální odpad ani do nádob na bioodpad. Tento odpad je svážen samostatně ve speciálních nádobách nebo soudcích. Pravidelné svozy na území města Brna se uskutečňují 3x týdně (dle lokality), případně individuálně dle domluvy se zákazníkem. Více informací získáte na svozodpadu@sako.cz nebo můžete vyplnit nezávaznou poptávku zde.
Jak nakládat s fritovacím olejem?
Fritovací oleje se sbírají odděleně do PET lahví či kanystrů. Jejich svoz je zabezpečen spolu se svozem gastroodpadu nebo je možné k jeho předání využít sběrný dvůr odpadů na Jedovnické 4.
Můžeme do komunálního odpadu vyhodit rovněž baterie, zářivky, vysloužilé elektro nebo léky?
Tyto odpady v žádném případě nepatří do komunálního odpadu.
Baterie, zářivky, drobné elektro nebo ledničky můžete jakožto výrobky s ukončenou životností zdarma odevzdat v režimu zpětného odběru na kterémkoli sběrném středisku, které je místem zpětného odběru, z kapacitních důvodů nejlépe na sběrném dvoře odpadů, Jedovnická 4.
Do komunálního odpadu nepatří rovněž léky, barvy, chemikálie nebo biologický odpad včetně jehel a čepelek od skalpelů, které musejí být likvidovány samostatně a na jejichž odstranění jsou kladeny zvláštní požadavky.
Ohledně likvidace těchto odpadů kontaktujte zákaznické centrum (vincencova@sako.cz nebo ruzickova@sako.cz). Některé odpady lze po předchozí dohodě převzít také na sběrném dvoře odpadů, Jedovnická 4.
Jakým způsobem lze ukončit smlouvu?
Ukončit smlouvu lze zasláním výpovědi, a to dle smluvních podmínek. Výpovědní lhůta standardně činí 3 měsíce. S ohledem na okolnosti lze smlouvu vypovědět dohodou. Písemnou výpověď s termínem ukončení a podpisem jednatele nebo zplnomocněné osoby je nutno zaslat poštou na adresu sídla naší společnosti (SAKO Brno, a.s., Jedovnická 2, 628 00 Brno) nebo naskenovanou e-mailem na adresu svozodpadu@sako.cz. Využít můžete rovněž doručení do datové schránky (ID: uzbgdsq). V případě potřeby kontaktujte obchodní oddělení na telefonním čísle 548 138 313.